Adviseur Zorgverkoop

Elkerliek zoekt een:

Adviseur Zorgverkoop

voor 32 tot 36 uur per week

Krijg je energie van het met anderen een prestatie neer te zetten? Vind je het leuk om mee te bouwen aan het zorglandschap van morgen en het Elkerliek te helpen in haar ambities om op het gebied van inovaties zich als koploper in de regio te (te blijven) positionieren. In deze functie moet je in staat zijn te helicopteren om zo in een complexe omgeving te streven naar een optimale verbinding tussen organisatiebeleid, interne bedrijfsvoering en contractafspraken. Ben je nieuwsgierig naar voorbereiding, inovatieve agenda, praktische uitvoering, afhandeling en naleving van de zorgcontractering met zorgverzekeraars? Ben je in staat data overzichtelijk en inzichtelijk te presenteren? Wil jij werken in een jong, dynamisch team waar professionaliteit en vernieuwing voorop staan? Dan is dit de functie voor jou! Wij zijn ter versterking van ons team op zoek naar een:

Adviseur Zorgverkoop

Zie jij het belang van een goede samenwerking met zorgverzekeraars en regionale partners van het Elkerliek? Wil jij meedenken over gepaste bekostiging om vernieuwing van zorg mogelijk te maken? Kun jij met een stevig onderhandelgesprek een win-win situatie creeren voor beide partijen? Vind jij altijd weer houvast in een cijfermatige onderbouwing van ontwikkelingen? Wil jij werken in een dynamisch team waar professionaliteit en vernieuwing voorop staan? Dan is dit de functie voor jou!

De adviseur zorgverkoper is onderdeel van Financien en werkt intensief samen met de Manager Zorgverkoop, het team business controllers, het teamzorgvernieuwing en de overige afdelingen binnen het Elkerliek ziekenhuis. Als adviseur zorgverkoop ben jij – samen met de Manager Zorgverkoop – de schakel tussen het Elkerliek ziekenhuis en de zorgverzekeraars en andere externe partners. Je voert samen met de Manager Zorgverkoop maar ook regelmatig zelfstandig onderhandelingen met zorgverzekeraars.

De adviseur zorgverkoop zorgt voor een optimale voorbereiding van de gesprekken met onze externe partners door intern de belangrijkste informatie op te halen en te verzamelen. Je onderhoudt een goed netwerk en hierin een onmisbare schakel tussen ‘binnen’ en ‘buiten’? Tevens verdiept de adviseur zich in het inkoopbeleid van de zorgverzekeraars en andere partners om zodoende zich ook een beeld te vormen van de externe ontwikkelingen en belangen. Je adviseert hierover aan het zorgverkoop.

Nadat de contractering is afgerond is de adviseur verantwoordelijk voor het vastleggen van de gemaakte afspraken in overeenkomsten. Vanzelfsprekend monitor en bewaak je de afspraken met de verschillende partners. Je bent ook in staat om dit samen met Planning & Control te vertalen in interne stuurinformatie.

Kern van de functie

  • Ontwikkelen en realiseren van verkoopstrategieën voor zorg- en dienstverlening. Je signaleert (markt)ontwikkelingen, trends en behoeften en veranderingen in wet- en regelgeving. Je hebt kennis van landelijke ontwikkelingen rondom financiering van de zorg en verdiept zich in het beleid van onze partners, zoals de zorgverzekeraars. Dit plaats je in relatie tot de interne ontwikkelingen binnen het ziekenhuizen in termen van zorgvernieuwing, zorgvraag en kostenontwikkeling. Je vertaalt dit in concrete voorstellen en adviezen die je – onder aansturing van de manager zorgverkoop – realiseert.
  • Je streeft naar de juiste contractuele randvoorwaarden voor het ziekenhuis. Je kijkt, naast de financiële impact, ook naar de effecten op gebied van kwaliteit, toegankelijkheid en de noodzakelijke zorgvernieuwing die het Elkerliek de komende jaren zal realiseren. De contractsvorm, looptijd en kwaliteitsafspraken dienen daarbij passend te zijn. Je bent daarin een stevige gesprekspartner.
  • Je onderhoudt relatiebeheer met externe partners zoals zorgverzekeraars, gemeenten, en (potentiële) netwerkorganisaties en representeert de organisatie bij bijeenkomsten. Ook ben je in staat om intern het team Zorgverkoop te representeren.
  • Je bewaakt de gemaakte afspraken en stemt hierover af met Planning & Control, Zorgadministratie, Kwaliteit & Veiligheid, Zorgvernieuwing, het lijnmanagement en de medische staf.

Jouw kennis en ervaring

Je bent een energieke en gedreven persoonlijkheid met de statuur om op te treden als onderhandelaar van het Elkerliek ziekenhuis, waarbij je streeft naar een win-win situatie. Je hebt oog voor de relatie op de langere termijn zodat het netwerk van het Elkerliek optimaal werkt. Daarnaast zijn naast vakinhoudelijke kennis, ook analytische en cijfersmatige skills een must.

Jij bent op zoek naar een tweede of derde stap in je carrière of loopbaan, je beschikt dus al over de nodige ervaring en skills, waarbij je de ambitie hebt om op termijn door te groeien naar een strategische positie, bijvoorbeeld als een manager zorgverkoop. De gezondheidszorg en in het bijzonder de ziekenhuiszorg, hebben al langere tijd je aandacht en je bent op de hoogte van de actuele thema’s.

 Je beschikt over academisch werk- en denkniveau. En, herken je jezelf in de volgende eigenschappen?

  • Je bent een energieke persoonlijkheid.
  • Je kunt een boodschap ijzersterk overbrengen. Je bent in staat om in- en externe betrokkenen aanspreken te op het niet naleven van richtlijnen en afspraken. Daarbij houdt je oog voor de verschillende belangen.
  • Je beschikt over sociale vaardigheden zoals tact, overtuigingskracht en overbruggen van tegenstellingen. Dit in combinatie met een juiste mate van resultaatsgerichtheid en hands-on mentaliteit.
  • Je hebt analytische skills op cijfermatig gebied en weet ook interne en externe ontwikkelingen te overzien en te combineren tot een externe propositie.

Wij bieden jou

  • Werk in een jong en gedreven team waar je blij van wordt;
  • Een persoonlijk plan om je te kunnen ontwikkelen, zowel professioneel als persoonlijk;
  • Een fijne werk-privé balans met mogelijkheid tot gedeeltelijk thuiswerken;
  • Een jaarcontract van het Elkerliek, met de intentie (wellicht al eerder!) te verlengen met een contract voor onbepaalde tijd;
  • Een goed salaris en marktconforme arbeidsvoorwaarden conform CAO Ziekenhuizen (afhankelijk van je ervaring). De schaaltrede wordt bepaald op basis van eerdere werkervaring in een soortgelijke functie. Je ontvangt ook 8,33% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering van 8,33%. (het formele functieprofiel betreft business controller met als aandachtsgebied zorgverkoop).
  • Naast de eindejaarsuitkering, kun je zelf kiezen uit een mooi pakket aan extra’s zoals bijvoorbeeld een PC-plan en een fietsenplan, een bonus als je meestal op de fiets komt, fikse korting op een fitnessabonnement;
  • We hebben een heel actieve personeelsvereniging die veel organiseert, van een volleybaltoernooi of pub-quiz tot een dagje Efteling met familie of een stedentrip.

Enthousiast geworden?

Herken jij je in dit profiel en voldoe je aan de eisen? Solliciteer direct! Voor algemene informatie over de vacature kun je contact opnemen met Mathé Beijer via info@gezondknowhow.nl of telefonisch via nummer 06-29219511. Wil je solliciteren naar deze vacature, dan ontvangen wij graag jouw motivatie met CV per e-mail op info@gezondknowhow.nl.