Adviseur Zorgverkoop

Diakonessenhuis zoekt een:

Adviseur Zorgverkoop

Verzeker jezelf van een leuke baan!
Als Adviseur Zorgverkoop heb je verantwoordelijkheid voor het verkoopproces van het ziekenhuis. Daartoe vertaal je de strategie van het ziekenhuis naar verkoopbeleid en het zorginkoopbeleid van zorgverzekeraars naar het ziekenhuis.

Jouw uitdaging
• Je onderhoudt de relaties en voert de onderhandelingsgesprekken met de zorginkopers bij de zorgverzekeraars en de samenwerkende partijen in de keten;
• Met je team adviseer je de Raad van Bestuur, het management en het Medisch Specialistisch Bedrijf als het gaat om innovatie en verbetering van de afspraken over de dienstverlening; zorg en de hieraan gekoppelde contractafspraken.
• Je onderhoudt nauwe contacten met zorgclusters, zorgprofessionals en relevante ondersteunende afdelingen (zoals Finance & Control en de DBC-zorgadministratie. Hierbij zoek je de verbinding om inhoudelijke input te verzamelen voor de verkoop;
• Je signaleert actief kansen en bedreigingen in de markt en bouwt en onderhoudt relaties in een voor het Diakonessenhuis relevant netwerk;
• Je volgt de regionale en landelijke ontwikkelingen, inclusief metadata, en vertaalt deze naar de organisatie en geeft sturing aan de daaruit voortvloeiende activiteiten;
• Je pakt binnen het team specifieke thema’s op. Zo kun je betrokken zijn bij thema’s als dure geneesmiddelen en de uitwerking van het Integraal Zorgakkoord binnen ons ziekenhuis. Ook participeer je in transitieprojecten zoals gepaste zorg en digitale zorg.
• Je bent betrokken bij het opstellen van het jaarlijkse verkoopbeleid, door interne en externe informatie te verzamelen, risico’s en kansen in beeld te brengen, scenario’s op te stellen en kostprijzen, verkoopprijzen en benchmarkgegevens te analyseren.

Jouw werkzaamheden dragen bij aan de versteviging van de marktpositie van het Diakonessenhuis en aan de maatschappelijke opdracht om de transities binnen de gezondheidszorg vorm te geven.

Hier kom je te werken
Als Adviseur Zorgverkoop maak je deel uit van de afdeling Zorgverkoop die bestaat uit vijf collega’s die nauw samenwerken. Het Diakonessenhuis in Utrecht is een modern, kleinschalig ziekenhuis met grote ambities. Binnen het Diakonessenhuis heeft de afdeling Zorgverkoop een adviserende, coördinerende, regisserende en uitvoerende rol in de contractonderhandelingen met de zorgverzekeraars en gemeenten. Samen met collega’s adviseer je vanuit Zorgverkoop de Raad van Bestuur en de zorgclusters op bedrijfseconomisch terrein. We ontwikkelen verkoopbeleid, bewaken de uitvoering daarvan en verzamelen relevante marktinformatie. Belangrijk hierbij is het accountmanagement richting zorgverzekeraars, de externe zichtbaarheid en financiering van innovatie.

Lees meer over werken in het Diakonessenhuis

Dit ga je doen
Als Adviseur Zorgverkoop heb je verantwoordelijkheid voor het verkoopproces van het ziekenhuis. Daartoe vertaal je de strategie van het ziekenhuis naar verkoopbeleid en het zorginkoopbeleid van zorgverzekeraars naar het ziekenhuis. Hierbij zoek je nadrukkelijk verbinding met de zorgclusters om inhoudelijke input te verzamelen voor de verkoop. Je signaleert kansen, draagt bij aan het behalen van doelstellingen en ontwikkelt managementinformatie. Je onderhoudt de relaties met de zorginkopers bij de zorgverzekeraars en de samenwerkende partijen in de keten. Ook zorg je ervoor dat de contractuele afspraken goed en tijdig worden nagekomen.

Een goed financieel en cijfermatig inzicht is essentieel. Je focus is naast intern, zeker ook extern. Vanuit die scope zie je mogelijkheden en kansen.

Dit bieden wij
– Een collegiale en informele werksfeer binnen een modern, ambitieus en centraal gelegen ziekenhuis
– Alle ruimte om je verder te ontwikkelen en door te groeien binnen het team Zorgverkoop
– Een goed salaris en marktconforme arbeidsvoorwaarden (o.a. 13e maand, vakantietoeslag en pensioenregeling).
– Persoonlijk opleidingsbudget van € 750,- en de mogelijkheid om zelf bepaalde arbeidsvoorwaarden samen te stellen, zoals bedrijfsfitness, een fietsregeling of extra reiskostenvergoeding.

Dit heb je in huis
– Je beschikt over een HBO/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur bedrijfseconomie of gezondheidswetenschappen
–Kennis van zorgfinanciering is van belang, specifieke ziekenhuisfinanciering is een pré
-Commercieel en financieel/cijfermatig inzicht is essentieel (goede Excel vaardigheden is een pré)
– Je hebt minimaal 2/3 jaar recente werkervaring in een soortgelijke functie
– Je bent proactief, communicatief sterk en resultaatgericht en beschikt over goede schrijf- en presentatievaardigheden
– Je bent 32-36 uur per week beschikbaar.

Interesse?
Herken jij je in dit profiel en voldoe je aan de eisen? Solliciteer direct! Voor algemene informatie over de vacature kun je contact opnemen met Mathé Beijer via info@gezondknowhow.nl of telefonisch via nummer 06 29 21 95 11. Wil je solliciteren naar deze vacature, dan ontvangen wij graag jouw motivatie met CV per e-mail op info@gezondknowhow.nl.