Elkerliek zoekt een:
Afdelingsmanager Planning & Control
32 – 36 uren per week
Voor het Elkerliek zijn wij op zoek naar een gedreven en een sterke afdelingsmanager Planning & Control. In deze uitdagende rol draag je samen met je team bij aan de gezonde bedrijfsvoering van het Elkerliek ziekenhuis. Kun je goed samenwerken en weet je een team zo vorm te geven zodat iedereen in zijn/ haar kracht staat? Ben je cijfermatig sterk en weet je hoofd- en bijzaken goed te onderscheiden? Kun je omgaan met veranderingen en tijdsdruk, zonder het overzicht en de controle te verliezen? Zo ja, dan ben jij de strategische denker met uitstekende leiderschapskwaliteiten die wij zoeken!
De functie
Als afdelingsmanager Planning & Control geef je samen met het team sturing aan de Management Control Cyclus van het ziekenhuis. Daartoe heb je soms ook een inhoudelijke functie als meewerkend/ denkend leidinggevende van het team. Je geeft coachend leiding, bent resultaatgericht en kunt vanuit een helicopterview naar het ziekenhuis kijken en in het belang hiervan anticiperend adviseren en handelen. Als afdelingsmanager Planning & Control motiveer je je team en zet je iedereen in zijn/ haar kracht, je verbindt en bent de vertegenwoordiger van de afdeling binnen en buiten het ziekenhuis. Je beleeft plezier aan het vormgeven van het team Planning & Control en het neerzetten van gezamenlijke prestaties in een continu veranderde ziekenhuisomgeving.
Je speelt een cruciale rol in het ontwikkelen en formuleren van het beleid van de sector Financiën. Je legt de relatie met aangrenzende vakgebieden en waarborgt de professionaliteit van jouw vakgebied en team. Je initieert, faciliteert en stuurt processen aan, en inspireert medewerkers om hieraan bij te dragen. Het financieel kerngezonde Elkerliek ziekenhuis staat de komende jaren voor een groot aantal investerings/ vastgoed vraagstukken. Hierbij denken we in kansen en mogelijkheden maar ook altijd vanuit het perspectief van een meerjarig gezonde bedrijfsvoering. In de huidige uitdagende marktomstandigheden zal jij met je team Planning & Control hier de komende jaren een grote bijdrage aan leveren.
Algemeen
De afdeling Planning & Control bewaakt de (financiële) koers van het ziekenhuis door middel van rapportages, adviezen en de coördinatie van de Management Control Cyclus. Binnen P&C zijn zowel business controllers, financial controllers als business intelligence (BI) ontwikkelaars werkzaam. De afdeling kent de volgende pijlers:
- Het organiseren en vormgeven van de Management Control Cyclus
- Het rapporteren en analyseren van de (bedrijfsvoerings)resultaten van het ziekenhuis
- Het signaleren van risico’s in de bedrijfsvoering van het ziekenhuis
- Het vergelijken van de (bedrijfsvoerings)prestaties van het ziekenhuis met externe partijen (bijv. kostprijzen, verkoopprijzen, profielen, marktinformatie)
- Het afleggen van verantwoording aan externe partijen zoals NZa, zorgverzekeraars
- Het mede voorbereiden, ondersteunen en vertalen van de onderhandelingen met zorgverzekeraars.
- Het signaleren en adviseren over nieuwe ontwikkelingen aan het (duaal) management en Raad van Bestuur
De sector Financiën van het Elkerliek ziekenhuis bestaat uit de afdelingen Planning & Control, Administratieven diensten (w.o. Zorgadministratie, Financiele administratie, Salarisadministratie) en Zorgverkoop. De afdelingsmanagers vormen samen met de sectormanager Financiën het MT van de sector.
Jouw profiel
Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een relevante functie op bedrijfseconomisch gebied op academisch werk- en denkniveau (bij voorkeur in de ziekenhuiszorg). Je beschikt over de volgende eigenschappen:
- Strategisch denker en doener met hands-on mentaliteit, denkt in kansen en mogelijkheden
- Verbindende persoonlijkheid. Staat voor het team en motiveert het team tot de beste prestaties
- Positief kritisch en vanuit de eigen professionaliteit overtuigend adviseren en signaleren
- Goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en een volwaardig gesprekspartner op alle niveaus
- Analytisch sterk. Weet hoofd- van bijzaken te onderscheiden zonder de aandacht voor de details te verliezen. Hiermee we je op een effectieve wijze een beeld te vormen van de benodigde interventies en daarnaar te handelen
- Ruime kennis en ervaring in de financiering van ziekenhuiszorg en de ontwikkelingen daarbij. In staat interne financiële en zorginhoudelijke ontwikkelingen te verbinden en te vertalen naar intern beleid
- Aantoonbare ervaring en interesse in datavraagstukken en datawarehousing. En kan het belang hiervan voor de bedrijfsvoering van het ziekenhuis goed vormgeven
Wij bieden jou
- Werk in een jong en gedreven team waar je blij van wordt!
- Werk in een ziekenhuis waarbij jij en je team echt impact maken!
- Een persoonlijk plan om je te kunnen ontwikkelen, zowel professioneel als persoonlijk
- Een fijne werk-privé balans met mogelijkheid tot gedeeltelijk thuiswerken
- Een vast contract van het Elkerliek bij volledige match met het profiel
- Een goed marktconform salaris volgens CAO Ziekenhuizen
- Je kunt onbeperkt gebruik maken van de online leerlijn “GoodHabitz”, toegang tot meer dan 100 online trainingen, die je thuis kunt volgen op een moment wanneer het jou uitkomt
- Naast een vaste eindejaarsuitkering, kent het Elkerliek flexibele secundaire arbeidsvoorwaarden. Je kunt zelf kiezen uit een mooi pakket aan extra’s, zoals een PC-plan en een fietsenplan, een bonus als je meestal op de fiets komt en korting op een fitnessabonnement
- We hebben een actieve personeelsvereniging die veel organiseert
Enthousiast geworden?
Ben je enthousiast geworden en matchen je wensen en profiel met deze functie? Solliciteer direct! Voor algemene informatie over de vacature kun je contact opnemen met Mathé Beijer via info@gezondknowhow.nl of telefonisch via nummer 06-29219511. Wil je solliciteren naar deze vacature, dan ontvangen wij graag jouw motivatie met CV per e-mail op info@gezondknowhow.nl.