Senior inkoopadviseur/coördinator

De organisatie

De Inkooporganisatie Jeugdhulp Zeeland is verantwoordelijk voor de taken die horen bij de inkoop van jeugdhulp voor alle 13 Zeeuwse gemeenten. De kerntaken zijn het uitvoeren van contractmanagement namens de 13 Zeeuwse gemeenten; het voeren van een financiële administratie; het monitoren en analyseren van de realisatie van jeugdhulp en het uitvoeren van de zorgmakelaarsrol.

We zoeken een strategisch inkoopadviseur met ervaring als contractmanager en of projectleider inkoop jeugdhulp. We zoeken een enthousiaste professional met een actieve houding en een positieve instelling. Een doorzetter. Competenties als samenwerken, datagericht werken, resultaatgericht werken, klantgericht werken en flexibiliteit zijn belangrijk. Je beschikt daarnaast ook over een zakelijke communicatiestijl en gaat moeilijke gesprekken niet uit de weg. Door jouw uitstekende communicatieve vaardigheden, overtuigingskracht, sterke analyse en ervaring weet jij jezelf te positioneren als strategisch sparringpartner op directie- en bestuursniveau. Je coördineert het werk van de andere contractmanagers en zorgmakelaar(s) en zorgt voor een goede werkverhouding met de gemeentelijke contactpersonen.

Wat ga je doen?

  • Organiseer je inkoopprocessen Jeugd. Je draagt de verantwoordelijkheid voor het hele proces  tot en met afronding (incl. beoordeling en onderhandeling);
  • Onderhoud je de relatie met de jeugdhulpaanbieders over de contractuele afspraken;
  • Ben je de schakel tussen de jeugdhulpaanbieders, intern beleid, uitvoering en backoffice;
  • Maak je deel uit van het Management Team van de Inkooporganisatie;
  • Geef je leiding aan het team contractmanagement;
  • Doe je voorstellen voor sturing op de doelstellingen uit de contracten zowel inhoudelijk als financieel;
  • Geef je uitvoering aan monitoring door het beleggen van goede managementinformatie, periodiek genereren en analyseren daarvan;
  • Adviseer je ten aanzien van nieuwe contractafspraken en heb je tijdig je adviezen paraat voor (aanpassingen van) nieuwe contracten;
  • Ben je in staat om het inkoop- en contractmanagement door te ontwikkelen volgens de laatste trends en je collega’s hierin mee te nemen.

Wat vragen wij van jou?

  • Je bent een ervaren inkoopadviseur en hebt een goed gevoel voor ambtelijke/bestuurlijke verhoudingen;
  • je hebt meerdere jaren ervaring als inkoopadviseur/contractmanager en of als projectleider inkoop jeugdhulp.
  • je hebt meerdere jaren ervaring met strategische advisering, zowel op ambtelijk als op bestuurlijk niveau;
  • je hebt ervaring met datagericht werken en data-analyse;
  • kennis en ervaring op het gebied van jeugdhulp, financiële vraagstukken  en de bijbehorende uitdagingen;
  • kennis van en inzicht in de Jeugdwet overige relevante wet- en regelgeving;
  • je beschikt over goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
  • inzicht met betrekking tot bedrijfsvoering en administratieve processen bij gemeenten en aanbieders;
  • kennis van bestuurlijke en organisatorische structuren en functionele verhoudingen;
  • je hebt door opleiding of ervaring een HBO+/WO-niveau werk- en denkniveau.

Wat bieden wij jou?

  • Je komt in dienst bij de Inkooporganisatie (formeel GGD Zeeland).
  • Een marktconform salaris.
  • Flexibele werktijden en je kunt ook vanuit huis of andere plaatsen werken.
  • Je werkt 32 tot 36 uur per week.
  • Volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en specialiseren binnen inkoop en contractmanagement jeugdhulp.

Herken jij je in dit profiel en voldoe je aan de eisen? Solliciteer direct!

Voor algemene informatie over de vacature kun je contact opnemen met Mathé Beijer via info@gezondknowhow.nl of telefonisch via nummer 06 29 21 95 11. Wil je solliciteren naar deze vacature, dan ontvangen wij graag jouw motivatie met CV per e-mail op info@gezondknowhow.nl.